The Outback - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu The Outback - Reisverslag uit Mount Isa, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

The Outback

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

21 September 2008 | Australië, Mount Isa

Na een korte tijd in Darwin zijn we gelijk doorgegaan richting Cairns, dit moest het Lloret van Australie zijn.. Nou dat moesten we maar is bekijken!

Na eerst Ruth afgezet te hebben bij haar nieuwe huisje, gingen we direct weg... Ohnee, Ruben moest per se nog een keer naar de subway en Sander wilde een Thaise massage.. Nou prima, ik gelijk wat kaartjes gekocht en geschreven (die overigens nog steeds niet op de post zijn, foutje:))

Ok, Ruben zat vol, Sander had geen happy-ending gekregen (haha) dus we konden verder!

De eerste dag was een eitje! 300K en we waren al in Katherine. Daar hadden de jongens op de heenreis naar Darwin een gezin ontmoed en ze nodigde ons uit om te eten en overnachten, zo gezegd zo gedaan.
Het eten was goed, de mensen waren super vriendelijk, de hondjes waren schattig en lief....

WAT ZEG IK?!! Die k*thond beet vol in me lip toen ik met hem aant spelen was! dus ik moest naar het ziekenhuis voor in ieder geval een tetanisprik.

Toen we daar aankwamen zei de zuster dat het gehecht moest worden.. Vond ik niet zo leuk, de dokter (hele knappe trouwens), zei dat het wel goed zal genezen en ik in Cairns achter de vrouwen aan kon gaan. Zelf gaf de gelijk haar nummer mee.

Grapje. Wel gaf ze me een antibiotica receptje mee. Nouja geen probleem.

De dag erna kon ik niet praten, best moeilijk voor mij...:)
Me lip was nogal stijf namelijk. Voor die jongens blijkbaar geweldig want we hebben die dag meer dan 1500K gereden! Best een stukkie dus, maar met de hulp van Jack Johnson, John Mayer, Pete Murray en nog vele andere zijn we uiteindelijk vlak voor Mount Isa gestrand.
Daar lekker ons tentje opgezet, de auto omgetoverd, de BBQ aangezet, muziekje aan en we hadden een prachtige plek! en dat in the middle of nowhere:D

De dag daarna was eigelijk het zelfde, maar dan ging de reis naar Charters Towers, waar we nog een chinees hadden gevonden, je weet wel zo'n restaurant:D we waren natuurlijk de engiste gasten maar het was wel lekker. Toen ik daar naar de wc moest, liep er ineens een hagedis van pakweg 25 cm over de deur heen.. Zeau:|

Ohja, wat de outback nou eigelijk inhoud..? NIKS! het is eigelijk een soort woestijn met een paar boompjes en een belachelijke hitte (45-50 graden). Wel uitzichten waar je U tegen zecht, dat dan weer wel..
Onderweg hadden we nog een paar Willy-Willy's gezien (minitornado's) en ontelbaar termietenhopen (tot wel 4 meter)

Wat leuk is, is dat je zomaar een hot spring tegen kan komen. Dit zijn kleine (of grote) natuurlijke zwembaden waar voornamelijk abboriginals zitten (die hebben echt niks beters te doen...) maar voor ons heerlijk om even op te frissen.

Ook vet zijn de roadtrains, dit zijn enorme vrachtwagens die wel 5 van die containers hebben hangen.
Die roadtrains waren handig, als je er achter ging rijden hoefte je niet meer op "the caddle" te letten, dat is het vee dat in zeer grote mate op de weg staat (koeien, kamelen, dingo's, emoe's, kangaroes). Die vrachtwagens beukte namelijk alles voor je weg:) altijd makkelijk.

Nou de laatste dag van de reis ging dus richting Cairns, het tropische noorden. Je zag vanaf Townsville de natuur per kilometer veranderen dat vond ik wel gaaf. Hier is het dus bijna de jungle, de temperatuur is goed te doen (25-30) kortom perfect!

Je hebt hier een paar prachtige bezienswaardigheden: Het grote rif, de jungle, skydiven, bungeejumpen, raften enz enz.. Maar het beste is nog: Je kan hier ziekelijk goed uitgaan!! YES

Kortom, niks te klagen:)

  • 21 September 2008 - 20:35

    Birgit:

    Hai Lando, voorlopig dus geen gekus, haha. Gelukkig heb je elkaar bij die lange stille weg, wat een eind zeg. Nog geen overstekend kangaroo gezien ? Leuke foto's. Binnenkort dus wat actie foto's denk ik. Veel plezier en groetjes van je tantetje.

  • 22 September 2008 - 15:11

    Nienke:

    Super dat je het zo naar je zin hebt!
    Morgen vertrekken Chris en Ewout duss samen loss dan!

    Kuss

  • 23 September 2008 - 18:15

    Oma:

    hallo lieve schat,
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Mooie reis. Kunnen je ogen het aan ? Wees voorzichtig schat. Ik ben vanochtend ook weer terug uit Turkije. Dikke knuffel van je oma Delwel.XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lando

Vanaf mijn 18e leerde ik de reiswereld kennen door een lange vakantie naar Australië. Het reisvirus beet, hard. Nu, heel wat jaren en +50 landen verder, is het verlangen om te zwerven over de aarde nog altijd aanwezig.

Actief sinds 23 Juli 2008
Verslag gelezen: 338
Totaal aantal bezoekers 111379

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Vietnam on wheels

24 September 2013 - 01 April 2015

World trip!

01 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Zuidoost Azië

04 September 2008 - 19 Januari 2009

Australië

Landen bezocht: