Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

03 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Allo!

Vandaag was het dan zover, Ben is aangekomen in Bangkok. Hij heeft een prima vlucht gehad, was niet moe, dus tijd genoeg om Bangkok te ontdekken! En hoe kan je Bangkok beter zien dan met een tuk-tuk!?

Goed, wij met z'n drieen in de tuk-tuk. Volgens de bestuurder zouden we alle mooie plekken van de stad zien en zou hij de gehele dag onze prive chauffeur zijn voor slechts 30 Bath.
Te mooi om waar te zijn? Ja! Allereerst gingen we naar de Lucky Buddha, een gouden beeld van, je raad het al, Buddha. Aan dit gebouwtje vast stond een tentje waar veel geschreeuw vandaan kwam, dit waren de verkiezingen die vandaag speelden.
Vervolgens kwamen we aan bij een Tailor, oftewel een pakkenmaker. Onze chauffeur zou gratis benzine krijgen als wij naar binnen zouden gaan, zo gezegd, zo gedaan. Hier (nog) niets gekocht.

De volgende stop was een TAT (bureautje waar alle excursies in Thailand en omstreken geboekt kunnen worden), ook deze stop was niet volgens de planning! Desalniettemin was deze stop zeker de moeite waard! Ben en ik hebben de reis naar onze volgende bestemming geboekt en nog wat extra's:
- treinreis van Bangkok naar Ayuthaya
- hotel overnachting Ayuthaya
- treinreis van Ayuthaya naar Chiang Mai
- 2 overnachtingen in Chiang Mai
- Jungle trekking inc. overnachting in de bush-bush
- nog een laatste hotelovernachting
Dit alles voor 140 euro!:D

Vervolgens werd het toch wel ff tijd om de mooie bezienswaardigheden te zien zoals The Grand Palace, Big Buddha en Wat Arun. Jammer, dit ging niet door! Eerst nog even bij een pakkenzaak langs.. En ja hoor, dit keer is het gelukt.. heb een driedelig maatpak besteld! Wat ik er mee moet? Dat weet niemand, maar het zag er allemaal mooi uit dus what the hell:)
Na het laatste pakkenwinkeltje werd het dan tijd voor de mooie bezienswaardigheden. Eerste stop; Big Buddha. Eigenlijk gewoon een groot gouden beeld, niet veel speciaals. Volgende stop: Wat Arun.. Helaas! To late, to late.. alles was dicht. Misschien maar wat minder pakkenwinkels in moeten gaan..

Net nog even lekker gegeten bij ons in de straat. Echt, dit eten hier is ZO pittig, bizar. Wel heel erg lekker! Na het eten liepen we langs een laat-je-eelt-van-je-voeten-eten-door-visjes-aquarium. Haha, leuke ervaring! Kriebelt als de ziekte, gaf leuke momenten.

Zo, dat was het weer voor vandaag. Zo nog even een drankje doen en dan morgenochtend richting de volgende stop: Ayuthaya!

*Update*

Dat 'drankje' doen is gelukt! Allereerst liepen over Soi Rambuttri ineens Ismay, meisje uit Soest, tegen het lijf. Wat is de wereld toch klein. Voorgesteld of ze mee zou gaan naar de Ping-Pong show. Helaas niet gedaan. Wij echter wel... Met de Tuk Tuk er heen, 340km per uur door Bangkok, engste moment van mijn leven. Eenmaal aangekomen, beetje louche buurtje, hebben we een show meegemaakt... mind is blown. Verder geen commentaar haha.

Bangkok, until we meet again!

• 03 Juli 2011 - 14:12

Dianto:

Haha geweldig gast wel chill dat alles goedkoop is.
    Have fun je neefje

• 03 Juli 2011 - 15:13

Joey:

Zo herkenbaar man, pak/juwelier winkel in en uit elke keer. Pas wel op met die TAT office's, het zijn particulieren bureaus, niet zoals europese onafhankelijke Toeristen informatie bureaus. Zijn dus flink op winst uit en naaien je ook nog wel eens, laat ze in ieder geval niets voor je over een grens boeken (Laos), dat gaat vaak niet goed. veel plezier gozer!

• 07 Juli 2011 - 15:55

Ismay:

Haha je hebt die show nog gevonden ook! Mn pa zei(vraag me svp niet hoe hij het wist) dat het niet in de buurt was van Rambuttri, waar ik sliep. De waterpijp was verder nog wel chill:) Had de show wel keer willen meemaken though:P Meet je miss hier nog in Chiang Mai! xxx