Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

14 Juli 2011 | Laos, Luang Prabang

Sa Bai Dee!

Hier een update vanuit het heerlijke Luang Prabang in Laos.

Waar waren we gebleven.. Ohja, Chiang Khong. Vanuit het grensplaatje van Thailand zijn we na 2 dagen naar de overkant van de Mekong rivier gegaan. In Chiang Khong zijn we wat langer gebleven dan gepland, omdat we zouden wachten op de Nederlanders waarmee we in Chiang Mai waren. Dit gedaan, nog een goed avondje bijgepraat onder het genot van heel wat Sam Song rum (dikke aanrader!) en goed wat drankspelletjes waaronder natuurlijk: Beerpong!:D
De volgende ochtend gingen we dan de Mekong over, op naar Houai Xay, Laos.

Mijn verwachtingen van dit land waren hoog, heel hoog. Mijn eerste ervaring met dit land was... KUT! Thaise mensen zijn behulpzaam, vriendelijk en bescheiden. De mensen aan de grens van Laos waren erg ongeintresseerd, onbeschoft en vooral maar op een ding uit, toeristen naaien! Maargoed, beste beentje voorzetten en het ff door de vingers zien. Op naar de slowboat richting Luang Prabang.

Voorafgaand aan deze trip werden we op echt alle mogelijke manieren genaaid, zo werd de helft op de bus gegooid ipv de boot, kwamen er onverklaarbare extra kosten, werd er met man en macht geprobeerd de boot NIET te nemen en ga zo maar door. Bij ons zijn deze grapjes niet gelukt, wij hebben met de gehele groep (ditmaal versterkt door 2 Belgen, vader en zoon, een Nederlands meisje en een andere Nederlanse gozert) gewoon de boot gepakt. PRACHTIGE tocht! echt super mooi! Twee dagen chillen op een slowboat in een geweldige omgeving, met leuke mensen en een overshot aan rum, wiskey en Beerlao. Ik zeg helemaal toppie!

Tussen deze 2 dagen in zijn we gestopt in Pak Beng, hier gingen de scams op volle toeren door, echt niet normaal.. Maargoed, geen woorden meer over vuil maken, het hotel (direct aan de Mekong) was top.

Mijn eerste ervaring van Laos was dus niet zo goed, althans, de mensen dan. Tot dat we aankwamen in Luang Prabang! Echt, wat een geweldige stad. Hele relaxte sfeer, vriendelijke mensen, veel backpackers en spotgoedkoop.. Naja, spotgoedkoop.. Als je het omrekend dan. Een maaltijd kost hier zo rond de 10.000 Kip, klinkt veel, is ongeveer een euro. Wel leuk trouwens als je hier geld opneemt. Dit gaat per miljoen:D!

Vandaag zijn we naar de Kuang Si waterval geweest. Helaas door het regenseizoen niet zo mooi als op de plaatjes (zoek maar ff op google), maar desalnietemin prachtig! Erg grote waterval die uit meerdere delen bestaat. In enkele van deze delen kon je zwemmen, chillen, met een touw in het water springen, you name it. Heerljk.
Later die dag nog naar een tempel geweest. Deze stond boven op een berg.. Klimmen dus! Was goed zweten maar het uitzicht was de moeite waard. Verder vullen we de dagen hier in met spelletjes spelen/chillen langs de mekong in een te relaxt tentje (kan je alleen per kano komen) en wat struinen over de bazaartjes hier. We gaan zo de bowling maar eens uitproberen, schijnt het helemaal te zijn hier. Is ook het enige wat na 12en open is, de rest sluit voor deze tijd vanwegen de nachtklok hier.

Kortom, vermaak me optimaal!

C ya!

• 15 Juli 2011 - 08:40

INGRID ELISABETH:

Hallo Lando,
    Wat een avonturen!
    Leuk hoor!
    Hier is het ook niet saai, vakantiehulpen , waardoor alles wat anders/chaotischer loopt op de werkvloer.
    Ik ben wel een beetje jalours op de heerlijke temperatuur daar.
    Het is hier druilerig op het moment.
    Je zei voor dat je vertrok, ik ga/reis alleen. Nou dat heb ik nog niet gelezen. Allemaal back packers! leuk!
    Genietse, Ingrid van Elisabeth