Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Vang Vieng - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Vang Vieng

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

16 Juli 2011 | Laos, Vangviang

Zo daar ben ik weer! Dit keer even alles onder voorbehoud, heb namelijk te veel buckets op om eigelijk achter de computer te zitten maargoed, ik zal een poging doen.

Ok, we waren gebleven in Luang Prabang, super chill stadje/dorpje. Na al dat gechill werd het wel eens tijd voor wat actie..
En dat hebben we gevonden.. We namen de bus vanuit Luang Prabang naar Vientiane om halverwege uit te stappen bij het volgende dorpje. De rit begon langs de Mekong rivier, ging vervolgens door de jungle van Laos (heel Laos is jungle btw..). Dit gaf echt prachtige uitizichten! Enorme valeien, extreem diepe afdalingen waar de bus met nog geen 20cm vanaf reed en prachtige limestone bergen met jungle er op. Super mooi! Ook tientalle kleine dorpjes langs gegaan waar de huisjes nog gemaakt waren van gewoven bamboo en golfplaten en waar af en toe een waterbuffel of kudde koeien de weg versperde. Ook had deze rit iedere 20 meter wel een haarspeldbocht en zaten er meerdere mensen contant te kotsen.. Hele mooie ervaring, maar het mooiste van deze rit was zondermeer zijn eindbestemming! Namelijk mijn beloofde land, mijn Mekka, het dorp waar ik al 3 maanden met spanning op zit te verheugen, beter bekend als Vang Vieng!!!

Bij aankomst was het enige doel om zo snel mogelijk de tassen te dumpen, de tuk tuk te pakken en richting de rivier te gaan -> TUBEN!!! Hell Yeah! wat een ervaring:D Los van het feit dat de rope swings niet meer mogen (vanwegen het regenseizoen) is het tuben nog beter geweest dan verwacht! Echt te, TE, gruwelijk! Stel je voor, alleen maar backpackers, allemaal in een opgeblazen binnenband die over de Nam Kong river om de 100meter binnen worden gehaald bij primitief in elkaar geflanste barretjes en daar keihard staan te feesten.. Geweldig! Deze barren verkopen een bucket (emmer vol met alcohol en meer) voor nog geen 2 euro, hier krijg je dan een tweede gratis bij. Ook bieden zij de gelegenheid om te modderworstelen, te moddervolleyballen en van hoge schansjes af te springen.. Ik ben verkocht.

Nu, de 4e dag in Vang Vieng, is het tijd om afscheid te nemen van dit geniale dorp. Helaas, we zouden hier nog heel lang willen blijven maar beter dan gister kan het gewoon niet worden en op je hoogtepunt moet je stoppen heh:) Gister was super, we begonnen de dag vroeg met een gezamelijk ontbijtje en ook gelijk afscheid van de Nederlanders (super tijd met ze gehad!). Vervolgens gingen we met een tuk tuk naar een watergrot. Dit is, zoals de naam doet vermoeden, een grot die voor de helft onder water staat. Hier ga je dan met een tube doorheen. Mooie ervaring! Vervolgens BBQ, nog een grot en dan met de kano richting het tubing gedeelte. Kano was cool, tubing gedeelte was veel vetter! Wij wilde daar dan dus ook niet meer weg, kano door de guides mee laten nemen en wij bleven. Deze dag was leip! Moddervolleybal, dansen, glijbanen, buckets, beerpong enz enz enz. Helemaal top.

We staan nu op het punt om Vang Vieng dus te verlaten.. Jammer, maargoed. Op naar de volgende bestemming: Don Det in zuid Laos!

Cheers

Ps. Nu mijn kater een beetje minder aan het worden is, herinner ik mij nog iets. IK HEB IEMANDS LEVEN GERED!! Geen bullshit, niet overdreven, serieus, ik heb iemand uit de Nam Song rivier gepakt die op het punt stond te verdrinken. Was een dronken engelsman (pleonasme haha) die niet kon zwemmen en ff zonder tube de rivier (die door het regenseizoen keihard gaat) over wilde gaan. Met mijn achtergrond als badmeester en mijn huidige studie tot manzuster kon het natuurlijk niet anders dan dat ik deze dude ging redden haha. Alles uiteindelijk goedgekomen, plus 'iemands leven redden' kan ik afvinken!;)

  • 16 Juli 2011 - 16:48

    Theo Snijders:

    Ben zo jaloers. Volgend jaar ga ik ook...

  • 18 Juli 2011 - 09:28

    Frietsie:

    hee ouwe baas!!! Heb maar even alle verhalen van je gelezen van de afgelopen weken, want was hier nog niet toe gekomen..

    Wat een zieke verhalen ouwe.! klinkt goed, alleen maar zuipen, lachen, chillen, dingen bekijken en dingen doen die god verboden heeft.!! leip ouwe!!!

    Geniet er vaannn!!!

    lataaass

  • 19 Juli 2011 - 14:24

    Oma:

    Hallo schat wat leuk Wat je meemaakt
    Ik geniet mee dikke kus oma

  • 20 Juli 2011 - 09:27

    Theo Snijders:

    Ook wel eens meegemaakt op vakantie, engelsen die veel zuipen en dan hele domme dingen doen. Maar je kunt ze natuurlijk niet laten verzuipen, goed gedaan man.

  • 20 Juli 2011 - 11:46

    Bonnita:

    Lieverd, ik ben trots op je!
    Geniet.
    Kus.
    Mama

  • 20 Juli 2011 - 15:08

    Tim:

    jij doet dus mee aan de internationale beerpong kamioenschappen?

  • 21 Juli 2011 - 10:06

    Hakmand:

    Wat een mooie verhalen weet je toch elke keer weer te produceren. Ga zo door, lees ze namelijk met plezier :) Je wordt gemist hier, beerpong met Tim is als biljarten met een stuk touw. Als je al 'Beerpong kamioenschappen' schrijft, ben je ver heen toch? Onbegonnen werk, maar levert wel mooie momenten op. Spreek je snel maat! (Jou ook hoor Baas T)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lando

Vanaf mijn 18e leerde ik de reiswereld kennen door een lange vakantie naar Australië. Het reisvirus beet, hard. Nu, heel wat jaren en +50 landen verder, is het verlangen om te zwerven over de aarde nog altijd aanwezig.

Actief sinds 23 Juli 2008
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 111291

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Vietnam on wheels

24 September 2013 - 01 April 2015

World trip!

01 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Zuidoost Azië

04 September 2008 - 19 Januari 2009

Australië

Landen bezocht: