Pulau Perhentian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Pulau Perhentian - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Pulau Perhentian

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

04 Augustus 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Pulau Perhentian, de plek die het wauw-hoogtepunt zou worden van onze reis, begon iets anders dan gehoopt.

We vertrokken al vroeg vanuit Taman Negara richting Kuala Besut, het kustplaatsje waar je de speedboot pakt naar de Perhentian eilanden. Vlak voor de reis begon voor mij de ellende al, diaree, en niet zo'n beetje ook. Naast ernstige diaree, een weg vol haarspeldbochten en een gebrek aan een toilet voelde ik ook nog is koorts opkomen. Euhm... KUT.

Het vervolg van de 8 uur durende busrit hoef ik niet te beschrijven, dat spreekt voor zich.. Eenmaal aangekomen in Kuala Besut namen we de speedboat richting de eilanden. Whooo shit, 'speed' kreeg werkelijk betekenis. Nog nooit in zo'n snelle boot gezeten. Af en toe volledig los uit het water wat beste klappen gaf, lekker voor de darmen en het maagje;)

Ok, aangekomen op het eiland. Inmiddels begon Ben zich ook niet chill te voelen. De eerste en enige missies waren: wc -> bed -> slapen. Dit ook gedaan.
De volgende dag, helaas, idem.

Maar de dag daarna..!
Fitheid nog niet optimaal, maar darmen wel redelijk stabiel. Dus we konden doen waar we voor kwamen! Op naar het strand (wat maar 20 meter van ons hutje afzit) en de zee in. Man man man wat is het hier mooi! Bijna perfect! Een parelwit strand, volledig doorzichtig water dat uitloopt in een azuurblauwe zee, palmbomen die over je heen hangen, lekkere muziek, rustig, 35 graden zeewater en verse fruitsapjes.. Wat wil je nog meer!?

Gelijk de eerste 'echte' dag maar een snorkeltour gedaan. 3 snorkelplekken: turtle point, shark bay en coral garden. Klinkt goed toch? Was het ook, op coral garden en shark bay redelik wat haaitjes gezien en verder wat grote maori wras, een stingray en loads of klein spul en parrot fishes. Ohja, ook nog een shildpad gezien op turtle point, dit was trouwens het enige levende beest op deze plek:P
Ook al komt deze onderwaterwereld lang niet in de buurt van de plek waar ik heb leren duiken, The Great Barrier Reef, vond ik het toch weer helemaal super om in het water tussen de vissen en het koraal te zijn. Ik houd van deze wereld!
Na de snorkeltrip was het voor mij natuurlijk niet genoeg, hup het water in vanaf het strand en zwemmen maar. Wederom toppie! Snorkelen in water van 1 meter diep, ook weer iets nieuws.

De volgende dag met 2 Nederlanders nog maar eens een snorkeltripje gedaan. Ditmaal vanaf onze baai naar een baai aan de andere kant van het eiland. Deze baai natuurlijk nooit gehaald, veel te ver. Maargoed, wel weer een prachtig dagje. 'S avonds chillen op het strand met een shi-sha en voldoende monkey-juice. Heel relaxt, goede trance muziek, vuurzwaaiers, hele grote bonfires en vuurwerk. Nanananice!

Pulau Perhentian is heel relaxt en super mooi. Zou hier nog weken kunnen blijven. Maargoed, dat doen we niet, we gaan verder naar het volgende eiland: Koh Phi Phi. Het eiland waar de film 'The Beach' is opgenomen. Belooft wat!

Momenteel zitten we in Krabi, kustplaatje waaruit we morgen vertrekken naar Koh Phi Phi. We houden hier een algemene wasdag: grondig douchen, haren wassen, alle kleding laten wassen, tanden poetsen en scheren. Is namelijk alweer een tijd geleden;)

Cheers!

• 04 Augustus 2011 - 09:54

Pa:

En vergeet een lekkere massage aan het einde van de dag niet :)
    Prachtig allemaal

• 04 Augustus 2011 - 14:10

Robin:

Supersupervet! Blijf schrijven & geniet er nog ff van he!! X

• 04 Augustus 2011 - 20:39

Birgit:

He Lando, lees regelmatig je reisverslag en zie de foto's en WAUW wat heb je mooie dingen gezien en meegemaakt. En ook nu nog ( op de wc race na, hahaha). Geniet nog lekker jongen. Groetjes en een X van je tantetje.

• 07 Augustus 2011 - 09:15

Marja En Ed:

Je bent toch maar een bofkont, dat je daar zit. Op deze zondagochtend met zwarte wolken en wind in de zomer in Nederland, worden wij echt jaloers op jou. Geniet er nog maar lekker van, want straks zit je ook weer in dit koude kikkerland.
    Het enige waar je in Nederland van achter de pc warm van wordt is de link naar de advertentie van Pabo met mooie schaars geklede dames.
    Groetend uit Soest.
    Groetjes