Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Koh Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Koh Phi Phi

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

09 Augustus 2011 | Thailand, Bangkok

En toen waren we weer in het land van de eeuwige glimlach, het land waar alles kan, waar een overschot is aan buckets en leipe feesten. We zijn weer in Thailand!

En wel in Koh Phi Phi! In het vorige verslag schreef ik dat Pulau Perhentian het wauw-hoogtepunt zou worden van de trip, fout. Koh Phi Phi wint dit met gemak! Het eiland bestaat uit 2 baaijes die tegen elkaar aan liggen. Het gebied daartussen is de bewoonde wereld van het eiland (eigenlijk alleen maar barren, guesthouses, massagesalons en kraampjes) wat omringd is door hoge limestone bergen. Qua omgeving dus prachtig.

Naast de omgeving is ook de sfeer nogal van belang.. Nou die is prima! Vol met backpackers en Engelsen. Combineer dit met grote strandfeesten, goedkope drank en goede muziek (bingo players, avicii etc.) en je hebt een partyparadijs!

Dat geschreven te hebben.. Ik ga maar eens stoppen met zitten achter een beeldscherm, ik ben ergens anders nodig.. Namelijk op het podium op het volgende strandfeest.

*Update*

Koh Phi Phi was gruwelijk. Echt te veel dingen meegemaakt haha, helaas is dit een openbaar dagboek en moet minimaal 90% gecensureerd worden, helaas.

We hebben nog wel een tripje gedaan naar Koh Phi Phi Leh. Dit is het kleinere eiland van de 2 waar de film 'the beach' opgenomen is. Met een gammel bootje de oceaan over, duurde 2,5 uur voordat we er waren. Halverwegen stopte de motor er nog eens mee, top. Golven, stilstaand bootje.. kotsen.
Het eiland was mooi, minder mooi dan verwacht maargoed, alsnog zeker de moeite waard (zie foto's).

De laatste avond nog even goed afgesloten om vervolgens in een keer door te gaan naar Koh Phagnan, het eiland waar de beruchte Full Moon party gehouden wordt. We waren niet de enige.. Echt ALLES zat bomvol, vrouwen moesten in de boot en bus verplicht op de schoot van een man gaan zitten en de rest stond of lag op de vloer. Erg lange en oncomfortabele reis. Maargoed, we zijn aangekomen!! Eerste impressie van dit eiland.. Ziek, echt leip! Het zit helemaal vol, iedereen is non stop aan het feesten en de feesten die nu al aan de gang zijn.. Pff hier kan niets aan tippen! en dan te bedenken dat de 'echte' fullmoon party pas morgen, de 14e, is.

Ik duik me bed nog even in, proberen wat te slapen, even opladen, want vanavond gaat er weer een worden om nooit te vergeten (of juist wel).

Cheers.

Even nog een mooie quote wat erg toepasselijk is hier.

We're going out tonight,
to kick out every light.
Take anything we want,
drink anything in sight.
We go until the world stops turning
while we burn it to the ground tonight

• 11 Augustus 2011 - 07:20

Oma:

de tijd gaat snel schat en dan weer het gild en weer aan het werk ,dus,,,,,,,,geniet nog maar dikke kus oma DElWEL