Shit is aan! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Shit is aan! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Shit is aan!

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

01 Juli 2011 | Duitsland, Düsseldorf

Goed, eerst en ode aan alle mensen die de afgelopen week gechilled hebben in ´the goat house´! Was echt een geweldige week! Thanks All!

Nou, de reis is dan dus eindelijk van start gegaan. Met de trein naar Venlo, door naar Dusseldorf en dan via Beijing vliegen naar Bangkok. Momenteel zit ik dus op het vliegveld van Dusseldorf en er is al weer genoeg gebeurd!

Ik zeg altijd dat het mooiste aan backpacken is dat je zoveel en zo gemakkelijk mensen ontmoet.. Nou dat was dus op Dusseldorf centraal alweer het geval. Nederlands meisje, Noy, vertrekt ook naar Bangkok, ongeveer de zelfde tijd. Wij samen het vliegveld zoeken. Na een tijdje zaten we in de goede trein (serieus, de NS is zoveel beter.. echt, het kan slechter). Goed, wij in de trein, 5 haltes later was er niemand meer en waren we in the middle of nowhere! Perron gemist.. Nou lekker dan, maargoed, we hadden genoeg tijd, so what. Komen we aan op het vliegveld, kwam Noy er achter dat ze niet half 7 vloog, maar half 6!! Vlucht gemist.. Samen gezocht naar een goedkoop enkeltje, gevonden, 600 euro lichter. Lekker dan.

Nu is het nog even wachten op mijn vlucht die over een uur vertrekt en dan is het maarliefst nog 22 uur voordat ik aankom in Bangkok. Wish me luck!

*Update*

De vlucht van Dusseldorf naar Beijing was eigenlijk gewoon kut, hij duurde maarliefst 10 uur, ik had geen tv en het eten was bizar weinig (27 korrels rijst en 2 vierkante cm aan vlees gemixt met groente). De aankomst op Beijing was dus een verademing! Nou ja, voor eventjes dan. Beijing (terminal 3) is ongelovelijk groot! Bizar, maar het heeft niets, maar dan ook echt niets te bieden! En dat is best jammer als je daar 7 uur moet wachten op je volgende vlucht...
Goed, ik was dus erg hongerig.. Ik naar de eerste de beste fast-food keten om goed veel eten binnen te krijgen. Hier 5 grote gehaktballen, 3 bakjes rijst, 1 cola, 1 fanta, 1 bord kip met groente, een portie fruit en een halve watermeloen gekocht.. Was weer de atractie van de dag, al het chinese personeel kon niet geloven dat dit enkel voor 1 persoon was. Naja, dan ken je mij nog niet! Zeker na de tweede bestelling (50% van het vorige menu) gaf leuke gezichten!

De vlucht van Beijing naar Bangkok was prima te doen, 5 uurtjes vliegen die ik volledig geslapen heb. Ik deelde mijn rij met een groep Monks, goeie zaak gezien ik de afgelopen week alleen maar met MONKS omgegaan ben!! Voelde me helemaal thuis!

Nu zit ik met Noy, het meisje van Dusseldorf, in een guesthouse in Soi Rambuttri (vlak naast Koh San Road) en we hebben het prima. Wiskey-cola, een waterpijp en sterke verhalen leiden het backpackseizoen goed in. Morgen komt Ben the Weerdt aan, voor hem staat een bed klaar en gepland staat een dikke tour door Bangkok! Hierover morgen meer!

Al met al heb ik het perfect naar me zin, Bangkok is (nog) niet zo druk als ik mij had voorgesteld en de mensen zijn vriendelijker dan Sinterklaas. Ik voel me hier dan ook als een kleuter op de dag voor pakjesavond.. Of zoals bij de eerste keer van het horen van Bingoplayers - Cry.. Helemaal super dus.

Groeten uit het verre oosten,

Lando aka Countryhead,

Cheers!

  • 01 Juli 2011 - 17:24

    Jaco En Bonnita:

    Oke lekker begin
    Wij hebben de feestweek gemist, maar vanuit een zeer zonnig Zuid-Spanje wensen we je nogmaals een hele fijne reis, good luck!
    Liefs pa en mama. Kus.

  • 02 Juli 2011 - 12:55

    Swedish Goat:

    einmal loss in das lebenn

    genieten baas GOGOOGOGO
    Rapen die zooi haha longo no bueno

  • 03 Juli 2011 - 07:03

    Theo Snijders:

    Weet je dat ze zondag verkiezingen hebben in Tailand? Was hier op het nieuws, gaat hard tegen hard. Hopelijk houden ze het rustig als je de stad in gaat. Gewoon doorgaan....Gr.Theo

  • 03 Juli 2011 - 13:15

    BeerPong Addict:

    Gast, superziek hoor daar tussen al die monks!
    En je hebt niet een week maar vanaf blija al ervaring met oppermonks!
    Gast ga er hard van genieten, we kopen wel een unit van een pandabeer knuffel, zetten we bij ons aan de bar.. niemand die merkt dat je wegbent.

    Groeten aan je Ka..Ka..KA..platvoeten

  • 03 Juli 2011 - 17:49

    Ruben:

    nice nice nice! Klinkt als een goed begin, vanaf nu alleen maar losgaan ouwe!

    Hier is intussen gebleken dat het riool al een paar jaar niet meer is aangesloten op het euhm..... het riool!!! weet je dat ook weer

    Enjoy bangkok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lando

Vanaf mijn 18e leerde ik de reiswereld kennen door een lange vakantie naar Australië. Het reisvirus beet, hard. Nu, heel wat jaren en +50 landen verder, is het verlangen om te zwerven over de aarde nog altijd aanwezig.

Actief sinds 23 Juli 2008
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 111422

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Vietnam on wheels

24 September 2013 - 01 April 2015

World trip!

01 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Zuidoost Azië

04 September 2008 - 19 Januari 2009

Australië

Landen bezocht: