Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Darwin

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

15 September 2008 | Australië, Darwin

Hello sunscreen!
Ja dat heb ik hier wel nodig, ruim 35 graden hier.

De vlucht ging goed, beetje vertraging maar daar heb ik een Ipod voor (thnx!)
Op het vliegveld stond Ruben me al op te wachten, het weerzien was erg emotioneel.. All You Need Is Love is er niks bij!

Eenmaal aangekomen in het hostel gingen we direct de kroegjes in, even een welkomstdrankje doen.

8 welkomstdrankjes later hielden we het voor gezien, maar nee, toch nog wat wisselgeld in de "pokies" doen. Dat zijn slotmachienes.
En ja hoor! Sander pakt er ff 382 dollar uit!!

Dat werden dus nog heel wat welkomstdrankjes:)

De volgende dag hadden we een tripje naar de "Jumping Crocs" gepland.
En wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben!! Echt zo vet, tientallen crocs die al naar ons toe kwamen toen de motor nog niet eens aanstond.
Na een kleine 2 minuten varen botste we op de grootste croc van die rivier "Hannibal" WAT EEN BEEST! Onze gids vertelde dat hij ruim 100 jaar was, hij tegen de 7 meter lang is en hij met een beetje moeite de boot om zou kunnen gooien...
Lekker bezig gids..

Na Hannibal hebben we nog zeker 30 andere crocs gezien die allemaal naar de lekkere stukjes vlees wilde happen.. ja wij ja;)

Tijdens al die crocs kwamen we ook en zeldsame witte zeearend tegen en vele "gewone" arenden die als straaljagers onze boot aanvielen (filmpje). Op de terugweg liep er ook nog een kudde bizons op het erf.
Wat een prachtige dag!

De volgende dag zijn we naar het strand gegaan. Het zag er mooi uit, maar de bordjes over crocs, dodelijke kwallen en zeeslangen zorgde er voor dat het pijnlijk rustig was. Het water was wel lekker warm.

Verder nog goed uitgeweest: dronken abboriginal van rond de 50 die jonge meisjes probeert te pakken (lachen!), goedkoop bier, goede vrouwen, goede muziek enz enz..

Nou, dat was mijn tijd voorlopig in de bewoonde wereld. Nu zijn we ons aant voorbereiden op een reis naar Cairns! (met dan 3000 kilometer door de outback) Ik ben benieuwd!

Volgende bericht in Cairns

C'ya

• 16 September 2008 - 13:38

Ed En Marja:

Hoi Lando,

Het is daar bij de krokodillen af zie ik, kijk maar uit voor je tenen.
    Dapper vrouwtje met die slang op haar arm.
    Hier is alles kits, zaterdag een personeelsuitje met DMF gehad, Ruben was ook mee. De foto's kun je zien op www.album.zoom.nl/user/dmf
    Kun je even kijken of je ex-collega's nog een beetje nuchter waren.

veel plezier
    Ed en Marja

• 16 September 2008 - 17:28

Frits:

Maat.!!

Goed om te horen dat het goed met je gaat ouwe!! wel gruwelijk al die verhalen!
    Dus toch blij dat je bent gegaan denk!!

Voor mij is het bijna zeker dat ik in de maanden rond de wintersport ga werken in een apres-ski tent!! Helemaal leip denk.? Toch wordt onze tijd toch langer gescheiden:P.

Spreek je snel weer maat, succes nog & veel plezier ouwe!. Groeten vanuit soest.(Hier is het nog steeds elke avond een gekkehuis!)