Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Byron Bay - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Byron Bay

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

25 November 2008 | Australië, Byron Bay

Ok in een woord: Paradijs!

Na een korte trip met een erg chabby busje ben ik dan aangekomen in Byron Bay. Ik werd opgewacht door Jann, een gozer uit Duitsland die ik had ontmoed in Surfers. Naast hem zijn er enorm veel relaxte mensen hier en de eerste avond was gelijk al een succes: drankspelletjes, gratis discotheken, kampvuur op het strand en de schoolies (dit keer geen chaos, maar erg lachen).

De volgende morgen besloot ik te doen wat elke Nederlander hier gewoon moet doen! En dat is een bezoekje aan Nimbin plegen. Nimbin is een zeer klein dorpje een uur van Byron af. Wat er zo leuk aan dit dorpje is, is dat je er heerlijke "koekies" kan kopen en nog wat andere lekkernijen die in Nederland legaal zijn. We (2 Zweden en ik) gingen met een tourbus mee die ons eerst naar een mooie waterval bracht, toen naar een zwemplekje en uiteindelijk naar Nimbin. Eenmaal in Nimbin zijn we gelijk naar het museum geweest. Dat was niet zo boeiend, wel boeiend was het "openlucht museum" of beter bekend als: "rastafaries-die-met-metershoge-waterpijpen-de-hele-dag-zitten-te-chillen". Na wat koekies zijn we met de hele groep naar een zwembad geweest wat hilarische momenten met zich mee bracht:P Daarna terug naar Byron en lekker slapen in een hangmat.

Die avond was kort, want we zouden de dag daarna naar het meest oostelijke punt van Australie gaan om de zonsopkomst te zien. 4:30 ging de wekker en een half uur later was de zonsopkomst. We waren met pakweg 20 mensen. Erg gezellig en erg mooi. Op de terugweg deden we een wedstrijdje naar de bus als ochtendgymnastiek. Natuurlijk ben ik weer de gene die tijdens het rennen naar achter zit te schreeuwen en tegen een stoeprand aan loop. het resultaat: halve nagel er af, lap vel er af en gebroken. Lekker dan:)
Om het voor mij makkelijk te maken zijn we die dag niet gaan surfen maar zijn we wezen vissen. Eenmaal aangekomen konden we gelijk weer terug vanwegen al de schoolies op het strand. Vanavond nog een poging doen:)

En die poging ging goed! In totaal hebben we 3 "sharkray's" gevangen, best vette vis. Naar het vissen was er een groot vuur op het strand en een liveband, verder was er ook gratis hotdog en koffie, I love Byron!
De volgende dag was het regenachtig en zijn we met een groep naar de biscoop geweest. Als avondeten hadden we de vis van gister, prima te doen:D

Volgende dag was beter weer, lekker surfen om 6 uur in de ochtend dus. Perfecte golven! beste surfdag tot nu toe. De dag daarna kreeg ik last van mijn andere oor, ik naar de dokter geweest en wat blijkt: Oorontsteking en gesprongen trommelvlies (me 2e dus...). Horen gaat best lastig:P Vanaf nu moet ik van die vage oordoppen in om te surfen. Ach, heeft wel weer wat:)
Verder lekker strandje pakken, boekje lezen, live bandjes op het strand in de avond.. heb het prima dus:)

Weer heel wat dagen later, heb ik het nog enorm naar mijn zin. Dit is het eerste hostel dat ik tegen ben gekomen waar iedereen voor een langere periode blijft. Je leert mensen dus wat beter kennen dan normaal en dat maakt het nog leuker.
Het surfen gaat nu steeds beter, kan nu toch wel zeggen dat ik het "redelijk" kan:D Als we gaan surfen, wat vrijwel elke dag is, gaan we altijd met een vast groepje, super chill dus.
Niet alleen het surfen gaat met de dag beter, de drankspelletjes worden ook met de dag gekker en beter! Sirieus wel 50 varianten hier geleerd. Dus Soest, wees gewaarschuwd! ik kom tot aan me tanden bewapend met drankspellen terug:D!

Nou, dit is dan me laatste dag.. de golven waren erg slecht vandaag dus beetje bezig geweest met alle goon restanten opdrinken en volleybal. Ook kwam ik opeens Sander en zijn vriendin tegen midden in Byron, wat is de wereld toch klein. Vanavond is er een klein afscheidsfeestje voor me georganiseerd door de staf (ja ja, ze houden van me:P) dus gaat weer een goed avondje worden:D
En een goed avondje was het! Lekker feestje gehad, super veel mensen aanwezig, heerlijk dus:D. God wat ga ik het hier missen! De eigenaars hebben me een baan aangeboden die geldig is voor levenslang, relaxt!, dus ik kom zeker nog is terug:D

De tijd die ik hier in Byron heb gehad is echt de mooiste tijd van mijn reis tot nu toe. Prachtige plaats, top hostel en vrienden gemaakt voor het leven!

Cheers, Lando

  • 25 November 2008 - 19:07

    Ed En Marja:

    Hoi maat,
    Het was alweer een tijdje terug dat we op de site geweest waren, maar je ma en Marja kletsen onder een poetsbeurt in de salon aardig bij en zo bleven we op de hoogte van je escapades.
    Jammer van het duiken, maar vermaken doe je je ook wel in Byron Bay. Hier is het weekend sneeuw gevallen,
    brr, geen reet aan.
    Je kunt beter "chillen on the beach".
    Have a lot of fun man,
    groetjes,
    Ed en Marja


  • 25 November 2008 - 20:51

    Bonnita:

    Hoi lieverd,

    Rot van je teen, is ie nou gebroken? Hopelijk heb je er niet al te veel last van.
    Hier is t al winter, sneeuw en glad.

    Heb je t grote nieuws van Marco (je grote "halfbroer") al gehoord??????

    dikke kus, mama.

  • 26 November 2008 - 23:03

    Birgit:

    He Lando, zo te lezen ben je het nog lang niet zat daar. Iedere dag is weer een leuke belevenis. Op je teen na dan, even een stapje terug. Maar dat mag de pret niet drukken. Nou in plaats van die lekkere Nimbin cookies zitten wij hier aan de hollandse pepernoten. Veel plezier weer. Groetjes Birgit. XXXX

  • 27 November 2008 - 14:41

    Oma :

    ik zeg nog voorzichtig xxxxx\maar ja het gebeurde beterschap, ik verlang naar je schat maar weer een dikke kus van je oma liefs

  • 30 November 2008 - 20:58

    Dianto:

    hey lando,

    gaat goed daar toch.
    jammer van je teen maar dat houdt de lol niet tegen bij jou.
    zien er lekker uit die koekjes wij aan de sinterklaas eten.
    traine gaat goed.

    veel plezier nog groeten,
    je neef dianto

  • 03 December 2008 - 00:09

    Daantjuh!:

    Landhoofd!

    Doe ff normaal man, rennen is nooit je ding geweest. Tenzij ik weer ruzie heb uitgelokt en er 20 marokkanen achter ons aan beuken. Maare geen last meer of bevorderd het de concentratie gedurende het surfen? Ik loop nu stage op baarnsch, echte serieuze lebn begint nu echt drastische vormen voor me aan te nemen, maar voor altijd 16!. 'T ga je goed maat!

    Groete aan je voete!

  • 03 December 2008 - 09:57

    Pa:

    Ik kan het mij voorstellen dat je langer in Byron Bay zou willen blijven. Ziet er prachtig uit. Je bent trouwens al lekker bruin.
    Geniet ze en Liefs Pa

  • 08 December 2008 - 15:35

    Oma :

    ik zie wat in je hand op de foto toch niet he kus oma ,afkicken; ouder wetse oma he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lando

Vanaf mijn 18e leerde ik de reiswereld kennen door een lange vakantie naar Australië. Het reisvirus beet, hard. Nu, heel wat jaren en +50 landen verder, is het verlangen om te zwerven over de aarde nog altijd aanwezig.

Actief sinds 23 Juli 2008
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 111392

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Vietnam on wheels

24 September 2013 - 01 April 2015

World trip!

01 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Zuidoost Azië

04 September 2008 - 19 Januari 2009

Australië

Landen bezocht: