Samenvatting - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Samenvatting - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Samenvatting

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

21 December 2008 | Australië, Sydney

Dit is mijn laatste dag in Australie. Helaas is het einde niet zoals ik gehoopt had, maar zo is het leven en mijn wegen lopen even anders.

Deze reis heeft mij erg veel geleerd. Een quote dat je hier veel hoort "traveling is the school of life" klopt als een bus. De hoeveelheid mensen die je leert kennen is erg groot, elk met een ander verhaal, elk met een andere persoonlijkheid. Van al deze mensen heb ik erg veel geleerd, en wat wel duidelijk was: enorm veel lol mee gehad!

Ik denk terug aan mijn aankomst in Sydney. Nog niet veel van de wereld gezien, alleen in de grote stad aan de andere kant van de wereld. Last met contacten maken was gelukkig niet een probleem voor mij, toch was het allemaal maar een beetje raar.
Na een korte periode in Sydney ging mijn reis naar het hoge noorden: Darwin. Hier ontmoette ik Ruben en Sander, top gozers. Met zijn drieen zijn we meer dan 3000 km door de hete/droge ouback gereist om vervolgens werk te zoeken rondom Cairns. Dit plaatsje werd Innisfail en het werk was met bananen. Dit was een mooie ervaring, iets dat voor een Nederlander toch best zeldzaam is. Na 3 weken werk was het tijd voor mij om verder te gaan, namelijk duiken op het GBR. We sloten ons samenzijn af met een skydive, ook iets om nooit meer te vergeten.
Aangekomen in Cairns kon het duiken gelijk beginnen. 6 dagen lang heb ik niks anders gedaan dan de mooie onderwaterwereld te bewonderen en te genieten met de mededuikers en crew. Dat genieten liep uit op een extensie van mijn duikverhaal. Ik mocht werken tegen de betaling van 4 duiken per dag. Het werk was iets waar ik een hekel aan had, de hele dag opruimen, afwassen en andere shitklusjes. Maar de beloning was geweldig. Na een weekje had ik pech en sprong mijn trommelvlies, ik kon zeker 3 maanden niet meer duiken. Ik baalde er enorm van, maar van alleen maar balen schiet je niks op. Dus kon mijn "2e tijdperk" beginnen: Surfen!
Mijn vlucht ging naar Brisbane en vandaar door naar Surfers Paradise. Hier heb ik een week in een hostel geleeft en 2 weken in een appartement met 3 geweldige gasten. Ook heb ik hier leren surfen, echt goed ging het nog niet maar ik had er lol in. Verder was uitgaan echt orde van de dag, tijdens "schoolies" ging het er nog gekker aan toe dan Lloret de mar in de zomer! Toch had ik het er na een tijdje wel gezien, ik had wat mensen ontmoet die allemaal in Byron Bay waren en dat lag op mijn routje.
Aangekomen in Byron voelde ik echt dat ik een 2e thuis had ontdekt. Een geweldig hostel en vooral zeer veel relaxte mensen. Hier was het surfen een groot aspect van de dag en ik durf toch wel te zeggen dat ik er best goed in ben geworden. Ook mochten de feestjes hier niet ontbreken. Deze 3 weken waren mischien wel de mooiste dagen van mijn leven. Tegen mijn zin nam ik afscheid om richting Sydney te gaan, naar mijn eerste hostel die ik in September al geboekt had.
In Sydney heb ik nog een goede laatse week gehad, leuke mensen en een aantal leuke tripjes.
Mijn plan verder was om hier kerst en oud en nieuw te vieren en daarna richting Melbourne te gaan met de jongens van Byron om de Great Ocean Road te rijden. Dit gaat helaas niet door maar ik zal hier zeker nog eens terug komen om de overige dingen te doen/zien. Na mijn studie wil ik een wereldreis maken van 2 jaar en daarvan 3 maanden in Australie ronbrengen. Wat nog te zien: Victoria, The red centre en een gedeelte van de oostkust.

Ik ben erg blij dat ik deze beslissing gemaakt heb. Ik heb het geweldig gehad en de ervaring kan niemand me ooit afnemen.

Bedankt voor het bijhouden van mijn site, ik hoop dat jullie er een beetje van genoten hebben:)

Lando.

  • 20 December 2008 - 16:57

    Tyn:

    zeer mooi verhaal lan..ik heb al je berichten gelezen..dit is dan ook een mooie samenvatting..het mooiste ervan vind ik, is dat niemand het meer van je af kan pakken..ben benieuwd naar je verhalen in realtime.. ik ben nu meer dan een week ziek, maar ik hoop dat als je er weer bent weer beter te zijn..mja dat heb ik niet voor 't zeggen..een wereldreis van 2jaar lang..dat zijn nog eens ideeën..spreek je man..later

  • 20 December 2008 - 17:38

    Luca:

    Deze ervaring pakt niemand ooit nog van je af...

  • 20 December 2008 - 19:42

    Bonnita:

    Helaas jongen, moet je de reis afbreken.
    Maar je hebt een prachtige reis,een prachtige ervaring voor je leven. Mooie laatste samenvatting.
    Je opa zal blij zijn dat je terug komt.
    Lieverd je bent een prachtige jongen, ik ben trots op je. tot straks.
    KUS mama.

  • 20 December 2008 - 19:45

    Ruben:

    Je hebt hele mooie dingen meegemaakt daar, daar ga je je hele leven wat aan hebben! Ik ben trots op je. Tot maandag

  • 20 December 2008 - 19:49

    Pa:

    Opa, hoe ziek hij ook is, hij straalt bij het zien van al zijn kinderen. Maandag zal hij ook jou weer zien.
    Zoon, na een toptijd nu een top beslissing.
    Veel dank, goede reis en tot maandag. liefs Pa

  • 20 December 2008 - 20:11

    Ed En Marja:

    Wij hebben je regelmatig gevolgd en genoten van de verhalen van jouw belevenissen.
    Je hebt een beslissing genomen die respect verdient en jouw karakter weerspiegelt. Opa zal blij zijn je te zien en het leven biedt jou in de toekomst vast nog nieuwe, mooie en avontuurlijke kansen.
    tot maandag, goeie reis.
    Lieve groeten,
    Marja en Ed

  • 20 December 2008 - 20:21

    Martien&lenie:

    Lando, je ging een paar maanden geleden weg als een boy met babbels en lef. Je komt voor mij terug als een wereldvent die in deze moeilijke tijd de juiste balans vindt tussen plezier en liefde voor zijn naasten.
    Klasse, klasse, klasse, maar voor mij in lijn met hoe ik je de laatste jaren heb leren kennen.
    We zien je weer snel, goede reis gewenst

  • 20 December 2008 - 20:55

    Birgit:

    Hai Lando, ook ik heb met veel plezier je verhalen gelezen. Daar komt nu plots een eind aan. Maar met een beslissing die je hart je in geeft. Je opa, ouders en Ruben zullen blij zijn je in deze omstandigheden in je armen te sluiten. Hele goede reis Lando en tot over een paar dagen. Liefs Birgit. XXXX

  • 21 December 2008 - 03:39

    Fernand:

    beste Lando, wat een een mooie afsluiter van een samenvatting, je komt eerder terug dan was afgesproken maar in die tijd heb jij een zee van een ervaringe opgedaan in het prachtige Australië, het is zeker rot dat je het niet kon afmaken, maar het het is zeker weer een heerlijk gevoel voor je familie en vrienden en ook voor mij dat je vertrouwt lekker weer thuis bent! ik ben tenslotte reete benieuwt naar je verhalen en bevindingen wat je daar heb mogen meemaken aan de andere kant van tog nog wel een groote wereld, maat doe rustig aan en geniet van de mooie laatste uurtjes, en ik weet zeker.. je komt terug als een maat met een nog mooiere kijk op het leven!

    ik wens je een goede vlucht naar ons kouwe kikker landje;)

    Gr Furr,

  • 21 December 2008 - 11:29

    Angelique:

    Lando, ik kan er maar 1 ding over zeggen, je bent een topgozer, heel veel respect.
    Tot maandag

  • 21 December 2008 - 12:03

    Floor:

    mooi verhaal (H)

  • 21 December 2008 - 13:51

    Menso:

    Lando, ik heb je niet goed kunnen volgen door veel drukte in mijn leven.
    Ik wil je wel even zeggen dat dit een geweldige en overwogen beslissing van jou is om voor opa naar huis te komen. Zie je, Menso.

  • 21 December 2008 - 14:47

    Lisa:

    Deze ervaring kan niemand je meer afpakken! ik vind het fijn dat je terug komt voor opa! heb echt respect voor je! Goede reis en tot snel.

    xxlisa

  • 22 December 2008 - 14:17

    Dianto:

    hey lando,

    je hebt veel meegemaakt en ik veel gelezen en genoten van je verhalen.
    kom misschien nog langs.

    groeten,
    dianto

  • 22 December 2008 - 19:40

    Rowie:

    Heb genoten van je verhalen.
    Erg leuk om te lezen.
    kus.

  • 31 December 2008 - 00:39

    Ruben Harms:

    he Lando,
    leuk afsluitend verhaal!!
    we hebben hier een supertijd gehad!! heb van je genoten... vind het rot voor je dat je eerder weg moet, maar je opa zal heel blij zijn!!(jij ook) we gaan in nl snel meeten om verhalen op te halen:) "no worries mate"

  • 03 Januari 2009 - 05:02

    Jeannine:

    Hee Lando!!!

    Ik had je nog een sms gestuurd op 2 januari..maar dat nummer had je natuurlijk niet meer;) hihi!! Om je een gelukkig nieuw jaar te wensen!!! Dus je bent al weer terug op vertrouwde bodem?? Jammer dat Melbourne niet meer gelukt is, ik heb er nu 7 weken gezeten! En het is een geweldige stad..heb een leuke tijd gehad en vlieg maandag door naar NZ!!
    Ben blij dat dit voor jou ook een droom is die uit is gekomen, en ik zeg altijd je bent nooit te oud om te reizen!!

    Wie weet tot in Nederland;)

    Kus Jeannine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lando

Vanaf mijn 18e leerde ik de reiswereld kennen door een lange vakantie naar Australië. Het reisvirus beet, hard. Nu, heel wat jaren en +50 landen verder, is het verlangen om te zwerven over de aarde nog altijd aanwezig.

Actief sinds 23 Juli 2008
Verslag gelezen: 589
Totaal aantal bezoekers 111393

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Vietnam on wheels

24 September 2013 - 01 April 2015

World trip!

01 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Zuidoost Azië

04 September 2008 - 19 Januari 2009

Australië

Landen bezocht: