Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

27 Juli 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

Hallo hallo, daar zijn we weer hoor. Ditmaal vanuit de hoofdstad van Cambodja: Phnom Penh.

Vandaag is er weer heel erg veel gebeurd. Het lijkt me leuk om eens een duidelijke weegave te geven van hoe een dag er bij ons uitziet. Komt ie.

06:00
Opstaan, even snel een snelle douche (deodorant over het gehele lichaam) nemen, de tassen inpakken en richting restaurant.

06:15
Ontbijt. Dit keer niet zo super als wat we gewend waren van het hotel maar ach, wie weet worden we gewoon verwend. We eten immers al 3 a 4x per dag in en restaurant!

06:40
Busrit naar het centrum van Sihanoukville, klein busje, prima te doen.

07:00
De bus richting Phnom Penh. Echt, nou heb ik de laatste weken heel wat busritten (waaronder hele rare) meegemaakt, maar dit sloeg ALLES! Om 7 uur 's ochtends gewoon keihard de karaoke muziek aan! WTF. Cambodjaans gejengel, non stop. Mijn ipod op max, het hielp werkelijk niets. Nouja, dan maar uitzitten die 4 uur.

11:15
Aankomst Phnom Penh. Gelijk een warm onthaal door 10 tuk-tuk mannetjes die je bijna uit de bus tilde. Tuk-tuk naar een guesthouse genomen, mooie lokatie, 4 dollar. Terwijl Ben de kamer observeerde was ik nog wat met de tuk-tukkert aan het praten. Of we wilden schieten.. Ja natuurlijk! Maar, ik wilde ook naar de Killing Fields en naar het Tol Slueng museum. Dit was geen probleem, voor 12 dollar (achteraf weer veel te veel) zou hij de hele dag ons overal heen brengen.

12:00
Na een klein hapje begon de rit naar de shooting range. Mijn god! In heel Azië rijden ze al leip, maar in Phnom Penh slaat het werkelijk alles. Spookrijden, blindelings over de linkerbaan en kruispunt naar links nemen, elke kuil in de weg op volle snelheid gewoon pakken, aan beide kanten tegelijk door vrachtwagens ingehaald worden en ga zo maar door. Doe daarbij ook nog is het feit dat de benzine midden op de weg opraakte en je hebt een onvergetelijke reis:P

12:30
Shooting range! Paradijs voor gasten, toys for boys, je kent ze wel; GUNS! En niet van die laffe handgeweren die ze hadden in Australië. Nee, dit was het echte werk! AK-47, M-16, M-60, handgranaten, shotguns, snipers en zelfs rocketlaunchers.. You name it, they've got it. Wij hebben zelf met de AK-47 en de M-60 geschoten. Geniaal!! Elk 5 kokosnoten gekocht om op te schieten, bleef weinig van over. De prijs was ongeveer 1 dollar per kogel, dus dit was een erg duur uitstapje:P

13:00
Op naar the Killing Fields van Choeung Ek, alweer een leipe rit, motor viel ditmaal 3x uit!

13:20
Killing Fields. Dit is een gedenkplaats van de doden die zijn gevallen in tijdens het regime van Pol Pot. The Killing Fields is een gebied dat gebruikt werd als afmaak kamp. Tientallen duizenden liggen hier in massagraven. Er staat ook een gebouw waar alle scheldels van deze mensen in opgeborgen liggen, ziek. Hier ook nog een film gekeken over wat er gebeurd was. Ingrijpende belevenis!

15:00
Op naar Tol Slueng. Dit is de gevangenis, of beter, het martelkamp waar de mensen opgesloten werden voordat ze naar de Killing Fields werden gebracht. Diverse martelmethoden stonden uitgestald en honderden foto's van slachtoffers hingen aan de muur. Wederom, ingrijpend!

16:00
Terug in de stad. Op zoek naar de goedkoopste manier om in Kuala Lumpur te komen. Dit heeft nogal een tijdje geduurd, want de goedkope prijs van 66dollar was ineens weg! Uiteindelijk voor 120 dollar een vlucht gevonden vanaf Siem Reap naar Kuala Lumpur. Idd, vanaf Siem Reap.. Dit houdt in dat we weer eerst een kleine 6 uur in de bus moeten zitten! Ach ja, bij elkaar scheelt het ons 60 dollar, dus de moeite waard!

19:00
Eten, computeren, chillen. Vooral dat laatste komt altijd van pas, want echt slapen gaat voorlopig nog niet lukken. Om 11 uur lopen we naar het busstation, om 12 uur vertrekt de bus naar Siem Reap en daar moeten we 5 uur wachten voordat ons vliegtuig naar Kuala Lumpur vertrekt.

Dit was het vanuit Phnom Penh, veel gezien, nog nieteens 1 nacht verbleven. TurboTraveling!
Op naar het volgende land: Maleisië!

Wat willen we hier gaan doen?
-Kuala Lumpur (hoofdstad)
-Taman Negara (jungle)
-Pulau Perhentian (paradijs)

Wij vermaken ons prima, tot laters!

• 27 Juli 2011 - 19:52

Bonnita: