Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Cairns

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

24 September 2008 | Australië, Cairns

Na een lange reis door de outback ben ik aangekomen in het tropische noorden, op precies te zijn: Cairns.

Na het regelen van het hostel zijn we een stukje door de stad wezen lopen. Het zag er allemaal goed uit! veel kroegjes enzo, en in een parkje was een hiphopband met breakdancertjes bezig. Toen we terug wilde waren we bijna 4 uur aan het zoeken naar het hostel:P Shit wat lijkt het hier allemaal op elkaar..

De dag daarna gelijk een excursie geboekt naar het Great Barrier Reef, snorkelen en een introduik. We hebben ook nog een duiksetje gekocht om hier lekker in de zee te snorkelen.. Nadat we elk een setje (70,-) hadden gekocht, zei de verkoper doodleuk dat het hier niet kan vanwegen de zoutwater croc's.. Leuk joh.
Dus geen gesnorkel hier, Wel naar een meertje (Lake Placid) geweest met Ruben. Dit was het begin van een rivier midden in de jungle. Dit was redelijk veilig, hier zwommen namelijk "alleen maar" zoetwater croc's.. Niet echt een heel lekker idee, toch heerlijk gezwommen.

Dinsdag was het dus eindelijk de dag van de duikexcursie! YES YES Eindelijk! Wat hadden we er zin in, de dag daarvoor nog vroeg naar bed geweest om vroeg op te kunnen staan.
Je raad het al, we hadden onze horloges vergeten te verstellen.. Die hadden we dus gemist.
Gelukkig kan Ruben heel gebrekkig engels en vooral zich erg zielig voordoen en ja hoor, we konden de dag daarna.. pfiew, gelukkig.

Om toch nog wat van die dag te maken zijn we naar de Josephine falls geweest. Dit zijn meerdere watervallen met natuurlijk glijbanen, ook wel "rock slides". Dit alles was gelegen midden in de rimboe, erg mooie omgeving dus.
De rockslides waren lachen, het water was koud, de tepels waren hard, wat wil een mens nog meer! Duiksetjes gingen mee en we zagen nog wat visjes. Erg leuke dag dus weer!

De dag daarna (zonder ons te verslapen) eindelijk naar het rif gegaan. We werden opgehaald (was sirieus 100 meter haha) en kwamen aan bij de boot. Lekker ontbijtje, mooie tocht (thnx gemberpilletjes) en na een korte uitleg eindelijk het water in.
Ik zat in de eerste groep (4 man)en mocht dus als eerste het rif bewonderen.
WAUW!! geen wonder dat het GBR een van de 7 wereldwonderen is. Het was prachtig! Zoveel koraal, zoveel kleuren, zulke vette vissen (oa een tijgerhaai en Nemo gezien). Het was echt super mooi, het duiken zelf is ook erg cool (ga het zeker vaker doen)
Na het duiken nog vele uren (toch zeker 5 uur) gesnorkeld en wat foto's gemaakt.

De dag daarna ging onze trip naar Cape Tribulation, de jungle. Eerst nog wat voedsel gekocht en de foto's van het duiken opgehaald (die overigens erg "groen" zijn geworden en de werkelijkheid dus totaal niet representeerd. Maargoed, op naar Cape Tribulation. Nadat we de veerboot over gingen werden de wegen heel anders, erg smal en VEEL bomen langs de weg. En bomen zorgen ook voor takken. Dus toen er grote tak op de weg lag moesten wij rustig remmen, dat deden we. De man achter ons niet, die reed volgas in ons. Wij hadden eigelijk geen schade (trekhaak krom) en zijn auto lag helemaal in puin. Best wel sneu, want hij was niet verzekerd, 70 jaar en best wel ziek. We hebben het maar gelaten voor wat het is.
Die avond was er een groot pooltournooi waar ik natuurlijk in de eerste ronde al werd uitgekickt (door een meisje:)). Sander hield het ook max 5 minuten vol. Ruben werd er in de 2e ronde ook uitgekickt, door dat zelfde meisje die mij vernederde.. haha.

De volgende ochtend moesten we toch wat zien van Cape tribulation. Dus zijn we wezen wandelen door de jungle naar een zwemplekje midden in de bushbush waar we schildpadden konden zien. Na een kort stukje lopen kwamen we al aan. In eerste instantie durfte we het water niet in vanwegen de "gaten" langs het water (waarvan wij dachten dat het krokodillenhollen waren) maar toen er 5 minuten later ook andere kwamen hadden we het toch maar gedaan. Het bleek goed te doen te zijn, zwommen mooie visjes (jaja, snorkel weer mee natuurlijk:)). Ook nog van een paar rotsen afgesprongen, mooi tripje dus. Na die wandeling zijn we over het stand heen gelopen, met het doel kokosnoten te vinden + eten. En gelukt! heerlijk. Het weer was helaas niet zo goed, er waren veel regebuien, ach ja het is niet voor niks het regenwoud heh:)

Die zelfde avond weer terug naar Cairns gereden waar we een TOP avond hadden, of zoals Frits het zou zeggen: wat een KONING avond! We hebben eerst wat nieuwe (hele vette!) drankspelletjes gedaan. Bijvoorbeeld: iedereen moest in een kring zitten, het liefst jongen/meisje en dan een kaart via de mond overgeven. Als je hem liet vallen moest je drinken. Wat gebeurt er.. Ruben moest hem doorgeven aan Sander en hij laat per ongeluk(?) die kaart vallen en hij pakt hem vol op z'n bek! Nou toen we eenmaal kort waren lekker weer de stad in gegaan, lekker gefeest en afgesloten bij de mc Donalds (waar we de jongens van Dirty Sanchez tegenkwamen, zie foto)

De dag/avond daarna was eigelijk vrijwel het zelfde als die daarvoor: Ontbijt bij de chinees ($9 voor een GROTE bak die je zelf vol kan stouwen) gevolgd door een paar uur relaxen bij de lagoon. Dan uiteten (wat in dit hostel gratis is bij een biertje, perfect dus) en chillen/poolen in de chillroom. Ohja, daarna natuurlijk met z'n allen uit.
Een van de backpackers had zijn gitaar mee en speelde vette zelfgemaakte liedjes in het hostel(zie filmpje).

De laatste dag in Cairns stond in het thema van werk zoeken. Lui dat we zijn, hielden we het bij het inschrijven bij een uitzendbureau. Daarna was het weer tijd voor de lagoon (met de hoop dat we gelijk terug zouden worden gebeld)
Dat werkte dus niet, we besloten maar de auto te pakken en naar Innisfail te rijden (hier zijn veel bananen plantages.

Tot zover Cairns, ik kom hier nog terug om te duiken.

C'ya

• 24 September 2008 - 14:14

Frits:

HELEMAAL GEK OUWE!!

• 24 September 2008 - 15:25

Bonnita:

Whow wat een kanjers, en wat een verhaal. Mooi man.Jullie maken wat mee, maar goed dat ik sommige dingen achteraf hoor:D.
    Fijn om ook samen te msn-en. Ik ben trots op je Lando. GENIETEN hè. kus mama

• 24 September 2008 - 17:43

Dianto:

geweldig die Great Barrier Reef!
    lijkt wel mooi om daar te zien.
    je vermaakt zeker goed.
    groeten je maat dianto

• 25 September 2008 - 13:40

Serena:

Het lijkt me super gezellig daar zo te zien!
    Heel veel plezier!

Xx. Serena.

• 25 September 2008 - 16:59

Sharon:

hey lando
    je maakt wel hele gave dingen daar mee. die krokodillen zagen er voor mij wat minder uit maar spannend!!
    nog heel veel plezier daar.
    groetjes sharon
    de kapster

• 25 September 2008 - 17:12

Mart:

lieve Lando,
    heb je echt tussen de krokodillen gezwommen? Je moet een foto maken van een nijlpaard met zn kindje, maar wel oppassen want ze kunnen bijten. Ik heb gewonnen met voetbal en gescoord!
    groetjes Mart, je buurjongen.:D

• 25 September 2008 - 20:32

Lando:

hallo schat wat genieten jullie heerlyk dat kunnen ze niet meer afnemen we leven met je mee let op je zelf dikke kus oma en ries

• 26 September 2008 - 10:06

Frits:

Maat!!
    Hier in soest, alles rustig. Aankomend weekend werken in arnhem. Vertrek morgen om 7 uur met de bus en kom zondagavond terug. bij monsterjam opnieuw. Dus dat zijn wel leuke vooruitzichten & goed geld!

Verder komen er mooi dingen aan:
    30 September naar Leeuwarden, Feest in een discotheek daaro, door mijn broer zijn dispuut georganiseerd.
    4 oktober naar hilversum, met Ivo enzo een avond gek doen! Wordt helemaal leip, daarna bij hem pitten en de volgende ochtend weer naar voetbal natuurlijk. Wat trouwens goed gaat! al 3 doelpunten. 1ste in de competitie(Wel pas 1 wedstrijd, maar toch:P)en door in de beker!
    29 Oktboer naar Twente, oktoberfest met poort enzo! Pullen bier, duitse jodel muziek en gekke mensen!!
    8 November: House classics met Jelle Bos, Ivo, Daniel, Gidion, en al die gekken!!! Helemaal leip dus!
    22 november: QLIMAX: Dat spreekt voor zich.

Heb gister even een mailtje gestuurd m.b.t. het winterseizoen, dat ik wil gaan werken in een wintersportgebied. Hoop hier z.s.m. antwoordt op te krijgen. Zou wel gruwelijk zijn!

Hoe is het daar verder allemaal. helemaal perfect denk! Weinig gedachten aan thuis? Of is het af en toe nog wel moeilijk? Nee denk!?

Fijne tijd nog ouwe & Spreek je!

• 26 September 2008 - 19:17

Jos Van Den Berg:

Hoi Lando,

Geniet ervan het ziet er nu al prachtig uit. Nog heel veel plezier daar.

Groeten Jos.

• 27 September 2008 - 05:11

Ruben:

ff voor de duidelijkheid.... sander moest hem aan mij doorgeven, en hij liet hem vallen;)
    wast echt heel eng:( moest de hele avond alchohol drinken om me eroverheen te zetten!!! wel lekker:)

• 27 September 2008 - 15:28

Amber:

Jemig man,
    jij bent heeeerlijk aan het genieten
    terwijl andere zweten op school !
    echt super om te lezen hoe je het hebt & de foto's zijn ook erg leuk !
    trouwens ook wel chill dat de kelder nu niet gedeeld hoeft te worden... !
    haha
    tot horens !
    X Amber
    ( vriendin van ruben )

• 28 September 2008 - 07:24

Lando:

Euhm? Vriendin-Vriendin?? of gewoon als vrienden? mis ik wat:|:D

• 28 September 2008 - 07:43

Kiki En Max:

Hallo Lando,
    Wij hebben vanacht bij opa Ed en oma Marja geslapen. Toen hadden we het over jou en heeft opa de website opgezocht.
    Wat een mooie reis maak je, wat een enge krokodillen.
    Met Ollie onze pony gaat het goed. wij rijden iedere week op hem. groetjes Kiki.
    Ik heb op de quad gereden en wilde een donut maken en ben toen omgeslagen. groetjes van Max.

• 28 September 2008 - 10:20

Martijn:

Kijk is Lan, dat zijn nog eens berichten. Zwemmen met crocs, jeep safari, rockjumpen, enz enz. Geweldig man. Krijg ook weer de neiging om naar het buitenland te gaan.
    Geniet nog van de tijd die zal komen.
    Groetjes Martijn

• 28 September 2008 - 17:34

Amber:

haha gewoon vrienden hoor ;)

• 28 September 2008 - 18:37

Oma Delwel:

hallo schat
    leuk om je te volgen
    ik geniet er van met de laptop kaars voor je op gestoken
    ja lach maar

• 28 September 2008 - 20:18

Angelique:

klinkt allemaal ontzettend goed, zo te horen heb je veel lol.
    Ik vind het echt gaaf wat je doet, heel veel plezier nog en ik blijf je volgen, groetjes angelique

• 30 September 2008 - 15:53

Lisa:

Hee Lando
    wat super leuk dat we je zo kunnen volgen! zo te zien is het echt leuk daar. ben wel een beetje jaloers hoor! hoop snel weer wat leuks te lezen en dan zie ik je over een paar maandjes weer! geniet ervan!
    liefs (je nichtje) Lisa

• 10 Oktober 2008 - 18:11

Ferry De Beer:

ik zie je foto's op je site . veel plezier gr ferry petra roan jos.