Innisfail - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Innisfail - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Innisfail

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

02 Oktober 2008 | Australië, Innisfail

Om het ideale Cairns te verlaten moet je natuurlijk wel een goede reden hebben. En wat is er nou beter dan bananenplukken in Innisfail!?

We vertrokken redelijk vroeg, zo rond 9 uur. Na een uur kwamen we al langs de eerste plantage. Helaas had hij geen werk. Nou, op naar nummertje 2 dan maar. Ook die had geen werk, wel zei hij dat al het werk via de hostels gaat hier. We moesten dus op zoek naar een hostel. Na een paar uur zoeken hadden we er een gevonden die werk voor ons had, maar geen plek in zijn hostel. Geen probleem, er is namelijk een camping (met top voorzieningen!) 100 meter van het hostel vandaan.

Mijn baantje is easy! Een collega meet de boom op en ik schrijf de lengte op. Wel erg saai.. en de temperatuur (35 graden met 90% luchtvochtigheid) maakt het ook niet al te relaxt.

De avonden deze week waren lekker rustig: bbq/noodles/kentucky met daarna een goed potje poker. Helaas nog niemand van ons de grote pot gepakt.

Ruben was ook nog jarig. Dit hebben we gevierd bij de Kentucky (wat anders?) en verzegeld met een gay-ass polsbandje. Het gaat om het gebaar heh:D

In het weekend zijn we naar de croc farm geweest. We hadden een legbatterij verwacht, maar dat bleek volkomen fout te zijn!
Toen we binnen kwamen waren ze net begonnen met het voeren van de croc's. Shit hee, ik dacht dat alleen Steve Irwin zo gek was om met croc's te spelen! Die jongens stonden in een bassin hun verhaal te doen over crocs terwijl er meerdere meterslange monsters naast lagen.

Naast krokodillen waren er ook dingo's, cassowaries, wallabies, kangaroes, emoes, en verschillende papagaaien. Veel van deze beesten liepen los rond en kon je dus voeren. Ook hebben we nog een mini krokodil vast kunnen houden. Mooi dagje weer:D

De dag daarna zijn we naar een "swimming hole" geweest. Dit is een plekje waar eigelijk alleen maar locals komen. Lekker rustig dus. Beetje zwemmen, beetje chillen, beetje met de rugby bal gooien en dat was het dan wel. "Thuis" nog de finale van het Australian Footbal gekeken (40-0, best spectaculair) en gebarbequed.

Ok, de werkweek is weer begonnen! Nu inmiddels al weer 3 dagen gewerkt op de bananenplantage. Dit keer met een andere functie: bomen doden die geen tros hebben. Super easy weer:D Woensdag had ik me verslapen, niet al te best dus want als backpacker gooien ze je er zo uit, maar ik had geluk! want de baas vond dat ik een goede reden had. De avond daarvoor zijn we namelijk in de rivier (gelegen aan de camping) wezen vissen. En toen ik hem de foto's liet zien van 2 prachtige "Mangrove Jack's" en hem ook nog is vertelden dat we ze opgegeten hadden (beste vis ooit btw) was hij alles alweer vergeten! Ik ben nu zijn favo werknemer:D

Nou, op mijn laatste werkdag kreeg ik opeens een andere functie. FTW! Ik moest de hele dag op een (DIKKE 350cc 4wd) quad rijden en af en toe een "beetle trap" zetten. Dat is een omgehakte boom (ja, moet ik ook doen met huge mes! voel me weer 17!) waar een valletje in gaat. Toen de baas me vroeg of ik aub nog een weekje langer kon werken zei ik uiteraard: FUCK YEAH! wat een heerlijke baan:D

In het weekend zijn we met een duits stel naar het strand geweest. Super mooi strandje, veel mooier dan Cape tribulation of wat dan ook. We hadden geluk (het zal ook weer is niet zo zijn heh:D) want er waren redelijk grote golven. Dit is zeldzaam hier vanwege het grote rif. Maargoed, de surfboards erbij en genieten maar. DAMN! dat is moeilijk:P toch erg veel lol gehad.

Dubbel geluk! halverwege de dag liep er opeens een cassowari + baby over de parkeerplaats heen. Dit zijn een van de zeldzaamste beesten op aarde, er zijn er veel minder dan bijv de panda.

Zondag zijn we naar Cairns gegaan. Sander met het doel om een vriendin te meeten en ik met het doel een wenkbrauwpiercing te nemen:D (sorry moeders, je went er wel aan:D). We hadden ook maar gelijk een skydive geboekt! Super vet, kijk er enorm naar uit. 14.000 feet!! dat is een 60sec freefall:D kan niet wachten.

Vandaag (15 oktober) is het dan zo ver! Ik ben nu officieel 19 in Australie!! nog 7 uur wachten en ook Soest kan een knalfeest geven:P Ik wil bij deze iedereen bedanken voor de reacties/felicitaties! Voel ik me toch niet zo heeel erg eenzaam hier:P Mijn verjaardag hebben we net als die van Ruben gevierd bij de KFC. Is echt grote luxe als je elke dag noodels met tonijn eet:D Die avond zijn we aan de "goon" gegaan, smerigste wijn ever, maar je betaald maar 5 euro voor 4 liter(H) Prima dus!

Donderdag was mijn laatste dag op werk. Ik ga het denk nog best wel missen, want wat een heerlijke baan! Monster quad rijden door een ruig gebied en bomen omhakken met een big-ass zwaard:D (zie filmpje). Ook kwam ik nog een golden orb tegen (groote spin). Het plan was om die spin voor mijn gezicht te krijgen op de foto, maar dit bleek nogal moeilijk te zijn want die spin zat nogal hoog:D vage foto dus, maar dat zijn jullie van mijn gewend:D Na het werk had mijn baas nog een verrassing voor me:) (alsof hij me nog niet genoeg gematst heeft:P) we gingen eerder van werk weg naar een of ander park. Was allemaal wel mooi:D. Ook was er een dikke waterval waar ik natuurlijk vanaf wilde springen (stond al klaar) totdat ik een monumetje zag van iemand die daar door diezelfde reden is overleden, net op tijd dus:D.

Vrijdag was het dan zover! het vliegtuig in, 4,5 kilometer omhoog, shietgebedje en dan springen UIT EEN VLIEGTUIG!
We werden opgehaald rond een uurtje of 12, hier waren we allemaal nog stoer en nergens bang voor. 10 minuten later kregen we de instructies te horen en zagen we een aantal foto's en filmpjes, hier knepen we hem wel een beetje, maar hielden ons zelfs nog stoerder dan daarvoor. Eenmaal aangekomen bij het vliegveld kregen we te horen dat we nog minimaal 3 uur moesten wachten op alle andere jumpers, dat was niet zo relaxt, maarja je werd wel steeds zenuwachtiger! Door het lange wachten gingen we ons een beetje vervelen, we bedachten hoe we de sprong nog vetter konden maken! het resultaat was: springen in ons onderbroek:D Het meisje dat met ons was ging topless (nice!).
De vliegrit duurde pakweg 25 minuten en bij elke 100 meter werden ook de zenuwen meer. Ik probeerde me hier nog groot te houden! Toen eenmaal het moment van springen, en het totaal loshangen uit een vliegtuig dichterbij kwam, werd ik helemaal gek! DAMN! 4,5 kilometer hoog hangend uit een vliegtuigje van pakweg 4 meter lang is bizar!! Als je eenmaal gesprongen bent, voelt het heel anders. Je gaat met meer dan 250 kilometer per uur door de lucht/wolken heen en schreeuwt de longen uit je lijf! Het uitzicht was prachtig, de weersomstandigheden waren perfect en de ervaring was er een om nooit te vergeten.

Zaterdag was de dag van de paardenraces. Heel Innisfail was aanwezig en iedereen zag er tiptop uit (en dat voor bananenplukkers). Wij hadden voor de verandering ook maar weer is schoon ondergoed aangetrokken:). De races waren in het begin niet zo boeiend, we snapte er niks van en wonnen niets of niet zo veel. Na een aantal races hadden we het door en wonnen we steeds meer geld:D Sander en ik hadden zo'n rond de 100 winst, Ruben hield het bij 7 Jim Beams en 40 dolar verlies. Het leuke van de paardenrace was dat iedereen als een gek begon te schreeuwen/juichen of soms huilen, erg intens dus.
Na de paardenrace kregen we onze dvd's van het skydiven binnen. Wat een vette filmpjes!! Ik zal enkele foto's op de site knallen. De film is te lang helaas.

Maandag was het dan zover.. Ik moest afscheid nemen van de jongens. Zij gaan de oostkust af en ik wilde eerst nog gaan duiken in Cairns. Ik vind het aan de ene kant erg jammer want we hebben een mooie tijd samen gehad. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer een uitdaging om weer alleen te reizen.
Dus, jongens bedankt voor alles. En voor mij: op naar Cairns!

C'ya mates





  • 02 Oktober 2008 - 15:04

    Ruben:

    Maatje! Heb je weer lekker geregeld zoon (makkelijk :P) baantje! En je hebt het alweer aardig goed naar zin op die camping zo te zien.
    Hier in soest gaat het ook goed man ik geef binnekort met mick een feest word wel dik! verder niet veel boeiends.

    Have fun!! ruben

  • 02 Oktober 2008 - 20:07

    Dianto:

    hey,
    bedankt van je sms'je.
    traine gaat super lekker.
    leuk baantje zeker banane plukken zelf zeker eentje opgegeten.
    veel plezier
    dianto

  • 02 Oktober 2008 - 20:28

    Oma.delwel:

    ik kom net uit het u.m.c de opening je pa was de top ik erg trots hij werd wel geroemt mag ook wel nu heeft hij wat rust hopelijk.schat.werk.ze
    dikke kus oma

  • 03 Oktober 2008 - 19:31

    Bonnita:

    Heey Lando,

    Gisteren was de officiele opening van de SEH, het was erg goed gegaan.
    Een weekje of twee werken, voor de afwisseling kan geen kwaad hè :D, daarna weer lekker van t mooie land en de vrijheid genieten.
    Mooie cowboyhoed!!!!

    Dikke kus, mama.

  • 05 Oktober 2008 - 19:03

    Tyn:

    Haha, bananenplukker!! Af en toe banaantje meepakken denk. Goed voor de massa ;)
    We zijn met Vincent, Ruben, Jasper en Jelle naar de opening geweest van de SEH. We zeiden nog dat je wat verlaat aankwam en dat Ruben zich had afgemeld voor de opening :D
    Heb je vader nog gefilmd toen die z'n toespraak hield. Ook pieter van vollenhoven eff gefilmd. Hebben ze maar weer goed gedaan! ;) Meteen wat biertjes en delicatessen meegepakt en daarna naar Sanne der crib geweest. Was weer leuk dagje. Zo gaat dat hier in Nederland weer.
    Blijf ze lekker tellen die bananen en geluk van Tyn!!
    Laaaas

  • 06 Oktober 2008 - 14:53

    Fernand:

    Hey ouwe dondersteen!
    wat een mooie verhalen heb je, ze zijn tevens ook lekker weg te lezen! haha maar wat een ervaringe doe je op hea! ik zie ook dat je het heerlijk naar je zin hebt! maar wat een leuke job heb je! wist niet eens dat het bestond, ''meet man notatie opschrijver van bananen bomen'' hele bek vol, maar ouwe boef ik wens jou nog heel veel plezier,geluk,genot,mooie vrouwen, lekker bier, etc etc, je kent het wel! ik wagt nu al je nieuwe berichtje weer af:)

    hier vanuit het regenagtige NL''Ayo;) xx furr,

  • 07 Oktober 2008 - 07:27

    Angela:

    heej lando heb je het leuk daar?
    je verhalen zijn echt leuk en je fotos zijn ook mooi.

    groejtes angela

  • 07 Oktober 2008 - 11:15

    Sander Je Neef:

    He bananenman,

    Ik heb effe zit kijken op je site maar dat is wel gaaf. Je maakt maar weer wat mee daar! Zijn de meiden ook een beetje leuk of zijn ze alleen maar geintereseerd in het land. Foto's zijn ook leuk, veel plezier en ik volg je. Mzzl

  • 08 Oktober 2008 - 08:53

    Vincent:

    Ziet er goed uit allemaal en ook vet dat je veel verschillende soorten natuur tegenkomt, in 1 land! Zijn jullie ook nog van plan je duikbrevet te halen daar of is dat heel duur? pff echt vet allemaal, ga zo door!


  • 08 Oktober 2008 - 15:46

    Lisa:

    Haai Lando,

    Je moeder vertelde over je site dus ik ben meteen gaan kijken.
    Wat een leuke verhalen zeg.
    Echt een super gave ervaring lijkt mij.
    Nou have fun en ik zie je vast wel weer als je in NL bent!

    Liefs! x!

  • 08 Oktober 2008 - 21:17

    Mieke B:

    met heel veel plezier de prachtige verhalen gelezen,ik blijf jullie volgen.Zijn jullie al uit het probleem aardbol??in amsterdam kwamen jullie er niet helemaal uit.Ga door met het genieten van deze bijzondere kans,liefs mieke(B)

  • 09 Oktober 2008 - 20:59

    Oma Delwel:

    hallo schat
    zo te zien gaat het je goed. groeten van lyda je weet wel die kennis van me ze komt by je ma . ook van mijn zusjes die volgen je ook doe voorzichtig en weer een dikke kus van mij geniet maar lekker

  • 12 Oktober 2008 - 17:31

    Annie En Wijnand:

    Hoi lando,we volgen alle berichten van jou uit het warme en mooie land.Je hebt al veel beleeft in deze korte periode.groeten uit soest.

  • 13 Oktober 2008 - 11:16

    Oma Delwel:

    hee wat zien ik op de foto l hannes wil jij nog bij de politie nou dan geen piersing sorrij hoor je kan er ook een ergens anders laten doen dat zie ik niet kus oma

  • 13 Oktober 2008 - 19:55

    Bonnita:

    tja wat zal ik zeggen.....
    je weet hoe ik erover denk.
    Ik vind je mooier zonder, maar ik hou evenveel van je!!!!! en je kan m altijd nog uitdoen. (maar ik hoop wel dat t hierbij blijft)

    Dikke kus, mama :D

  • 14 Oktober 2008 - 07:39

    Opa En Oma:

    Morgen 19 jaar.Alvast van harte geluk gewenst Je zit in een prachtig land en wij horen alles en denken steeds aan jou.
    Wij hebben twintig euro gestort op je rekening.
    Dus als anderen met je kado geen raad weten.
    nr. 908432356

  • 14 Oktober 2008 - 14:02

    Nielsje:

    nice piercing joekie

    ik zie dat je nu jarig bent!
    gefeliciteerd maat.
    maak er een mooie dag van!

  • 14 Oktober 2008 - 16:28

    Annie En Wijnand.:

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag,veel plezier, groetjes uit soest.

  • 14 Oktober 2008 - 18:24

    Amy & Amber:

    Gefeliciteeeeerd !!!
    & geniet ze nog verder !

  • 14 Oktober 2008 - 18:42

    Jaco En Bonnita:

    15 oktober 2008

    HIEP HIEP HOERA.....
    VAN HARTE GEFELICITEERD
    MET JE 19E VERJAARDAG

    DIKKE KUS

    PA, MAMA EN RUBEN

  • 14 Oktober 2008 - 18:55

    Julia :

    hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Ook van de hakkies en opa en oma van Tim. Bert mist je. Als je dit leest drinken we een biertje op Tim en op Jou!!!! Nog veel plezier daar en blijf leuke stukjes schrijven.

    groeten van Jos Julia Tim Mike Serena.

  • 14 Oktober 2008 - 19:21

    Ed En Marja:

    Hoi Lando,
    Het gaat zo te zien lekker daar. Gefeliciteerd met je verjaardag. Neem er een biertje op, dan doen wij dat ook.
    Wat heb je nu weer boven je oog hangen, nu vallen de chicks zeker voor je/ Hoe staat het ondertussen met het alfabet?
    gr vanaf de Dorresteinweg


  • 14 Oktober 2008 - 19:26

    Birgit:

    He Lando, piercingman, van Harte Gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Daar is het al zover. Maak er maar een gezellige avond van en neem maar een extra pilsje van ons (slimme vader heb je ook, he). Zal wel lukken als ik al je verhalen lees. Je vermaakt je prima met al die crocs enzo. Groetjes en een verjaardagskus van ons, Dianto, Nancho, Andries en Birgit.

  • 14 Oktober 2008 - 20:51

    Dianto:

    hey maat,

    gefeliciteerd!!!!!!!!
    maak er een leuke dag van.
    grappig die piercing.

    groeten van dianto


  • 14 Oktober 2008 - 21:37

    Oma Delwel :

    hallo schat gefeliciteerd alweer 19 jaar mijn oudste klein zoon. fijne dag en je weet het voorzichtig met alles. gestort verjaarsgeld op je rekening 'dikke kus oma

  • 14 Oktober 2008 - 22:25

    Ruben:

    maatje, gefeliciteerd man, maak er een mooie dag van!

    Die piercing is sowieso wel ziek!!! Veel plezier met vliegen vrijdag.

    ps. me scooter word nu gespoten

    Have fun!!

  • 14 Oktober 2008 - 22:50

    Jasper Van H:

    Hey man!

    Eindelijk ben ik dan op je site beland! Vet hoor hé! Zal morgen op m'n gemak even de verhalen en foto's doorkijken! Ben wel benieuwd hoe het je daar vergaat. Erg goed zo te zien ;) Maar beter ook.

    Bij deze iig vast een fijne verjaardag toegewenst en doe de groeten aan de andere rammert (Ruben)

    Chioo!


  • 15 Oktober 2008 - 07:57

    Miranda:

    Lieve Lando, het is een genot om je 'dagboek' te lezen. Ooit overwogen om schrijver te worden? Ik wilde je feliciteren met je 19de verjaardag! Doe voorzichtig en geniet van je Australische dagen! xxxx Miranda

  • 15 Oktober 2008 - 09:44

    Rens:

    Gefeliciteerd neefie. Ik zie dat je je goed vermaakt. Ben benieuwt hoe je skydive word. Ik hou het in de gaten. Adios

  • 15 Oktober 2008 - 11:21

    Serena:

    Hee!
    Gefeliciteeerd!
    En super veel plezier!
    Xxx.

  • 15 Oktober 2008 - 11:28

    Angelique V H:

    dag neef, gefeliciteerd met je 19e. cliche, maar wat een ontzettende leuke verhalen, is erg leuk om te lezen en de foto's te zien. ik blijf het volgen.

    groetjes uit soest

  • 15 Oktober 2008 - 11:33

    Lando :

    eeey LANDO,

    ALlereerst van harte he met je 19e verjaardag!! Maak er een dag van om niet te vergeten. Wat een verhalen en foto's zeg! egt om jaloers op worden. Nou heel veel succes en veel plezier daar

    Jelle

  • 15 Oktober 2008 - 14:46

    Tyn:

    Als ik zo langs de berichten scroll, dan zie ik alleen maar lachende smilies. En dat zegt wat Lan!! Ik hoop er nog meer van je te zien en dat moet vandaag wel goed komen op je verjaardag. Nice detail nu boven je ogen.
    Nu een weekje vrij van de opleiding en gaat heel goed.
    Groetjes Tyno latino

  • 15 Oktober 2008 - 16:29

    Lisa:

    Hee neef!

    Had het al gekrabbeld, maar gefelictiteerd met je 19e verjaardag! Vette piercing trouwens!

    xx je nichtje

  • 15 Oktober 2008 - 18:05

    Sander En Daan +kids:

    hey jochie,
    gefeliciteerd met je birthday,maak er een leuk feestje van!!!!
    groetjes van ons

  • 15 Oktober 2008 - 20:00

    Martien&lenie:

    Lando, van harte. 19 jaar en nu al een wereldburger, dat doen wij je niet na. Maar we hadden er alle vertrouwen in. Geniet er maar van.


  • 17 Oktober 2008 - 08:29

    Jaco En Bonnita:

    vrijdag 17 oktober 2008

    pff je bent weer veilig geland......als meisje???:D
    wat een ervaring....zelfs wij voelden de zenuwen!!haha.

    rich man.....enjoy the feeling....

    liefs papa en mama


  • 18 Oktober 2008 - 14:03

    Oma Delwel:

    hallo schat je bent me ook wat .je durft denk aan ons wij houden van je.nog veel plezier.
    het is zo weer jan.2009dikke kus oma en ries

  • 20 Oktober 2008 - 07:27

    Ciny:

    hoi lando
    wat een geweldige avonturen beleef jij,ga zo door vooral met easy werken,groeten

  • 20 Oktober 2008 - 16:50

    Pamela En Kids:

    Heeee Lando, wat leuk om al je verhalen te lezen, samen met de kids kijk ik regelmatig of er wat nieuws op staat. Vooral de fotos maken veel indruk op de kids(die met de spin op mij, wat een griezel). Ik zie dat mijn mooie neefje een piercing heeft, je moet alles een x gehad of gedaan hebben toch? Wat dat betreft ben je goed bezig want wat maak je veel mee zeg!! Geniet er van Lan, we blijven je volgen. Knuffel en kus van mij en de kids

  • 20 Oktober 2008 - 21:46

    Je Moedertje:

    hoi mop,

    je hebt weer extra foto ruimte, dus zet ze er maar op, heerlijk om naar te kijken!!

    kus mama.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lando

Vanaf mijn 18e leerde ik de reiswereld kennen door een lange vakantie naar Australië. Het reisvirus beet, hard. Nu, heel wat jaren en +50 landen verder, is het verlangen om te zwerven over de aarde nog altijd aanwezig.

Actief sinds 23 Juli 2008
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 111419

Voorgaande reizen:

07 Januari 2017 - 08 Februari 2017

Vietnam on wheels

24 September 2013 - 01 April 2015

World trip!

01 Juli 2011 - 26 Augustus 2011

Zuidoost Azië

04 September 2008 - 19 Januari 2009

Australië

Landen bezocht: