Time Out - Reisverslag uit Soest, Nederland van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu Time Out - Reisverslag uit Soest, Nederland van Lando Hornsveld - WaarBenJij.nu

Time Out

Door: Lando

Blijf op de hoogte en volg Lando

09 Juni 2014 | Nederland, Soest

Zoals sommigen van jullie al weten zijn wij alweer een aantal dagen in Nederland...

Schrik niet, er is niets ernstigs aan de hand, maar wij merkten de laatste tijd dat het reizen niet meer echt speciaal voelde en dat alles te 'normaal' werd. Ook is reizen soms best vermoeiend; iedere dag nieuwe impulsen, je iedere dag aanpassen en je moet vrijwel altijd op scherp staan. Dat trekt je op langere termijn best wel leeg. Dit, en het feit dat er een aantal dingen geregeld moesten worden waarvoor we beter in Nederland konden zijn, deed ons besluiten een korte 'time out' te nemen van het reizen. Hoe lang deze time out zal duren weten we niet, maar we gaan er van uit dat we de reis na uiterlijk 2 maanden weer vol goede moed en met nieuwe energie zullen continueren.

Ook zullen er een aantal dingen gaan veranderen wat betreft de manier van reizen. In het afgelopen jaar werd ons goed duidelijk dat de goedkoopste manier van reizen absoluut de meest interessante en uitdagende manier is en dat het contact met locals vaak veel boeiender is dan met andere reizigers. Dat wilt zeggen; meer liften en couchsurfen, minder bussen en hostels. Ook zullen wij een tent meenemen voor de nachten waar wij geen goedkope (of gratis) overnachtingen kunnen vinden.

Een ander punt zal ons dagelijks budget zijn. Voorafgaand aan het eerste deel gingen wij uit van €60,- gezamenlijk per dag en dat bleek veel te veel te zijn. Door ons hier op te richten hebben wij, met name in het begin, onnodig veel geld uitgegeven. Ons nieuwe dagbudget wordt €40,- en indien mogelijk een stuk lager.

Dan de route, waar gaan we heen? Tijdens de reis hebben we hier veel over nagedacht en het uiteindelijke idee was om na Turkije door te gaan naar Iran en vervolgens over land naar het oosten te reizen. Waarschijnlijk zullen de plannen hier niet al te veel van afwijken, maar wie weet wat ons tijdens de time out nog te binnen schiet. We willen in ieder geval naar Iran, Nepal, India, Myanmar en China. Verder zal de tijd het ons leren, we kunnen alle kanten op en hebben alle tijd.

En dan als laatste het blog. In het voorgaande deel beschreven wij voor ieder land een gegeneraliseerde 'samenvatting' van onze bevindingen van het hele land. Dit zullen wij niet meer gaan doen. Wel zullen wij blijven bloggen, maar de verslagen zullen meer in de vorm van een dagboek geschreven worden zoals de laatste twee verslagen. Dit maakt het voor ons leuker om te schrijven en voor jullie hopelijk ook om te lezen.

Wie weet tot snel in real life en blijf ons blog in de gaten houden. Wij kunnen van het ene op het andere moment namelijk weer vertrokken zijn.

Liefs,
Lando en Lisa

PS, in de bijlage nog een aantal foto's van onze heerlijke vakanties met familie in Turkije.

• 09 Juni 2014 - 22:47

Bonnita:

Héél fijn dat jullie weer op de Nederlandse bodem zijn.

• 09 Juni 2014 - 22:54

Kruimel:

Schatje wat heb je het toch weer mooi geschreven. Kijk er nu alweer naar uit!

• 24 Juni 2014 - 15:36

Lando Van Hornsveld:

Wauw Frans wat een geweldige foto! Dit geeft inspiratie.

Reizen gaat zeker door, 20 augustus hervatten we de reis. Tot die tijd nog even flink werken:)